Page 2 of 9 FirstFirst 12345 ... LastLast

One of the biggest percentage to cause higher inflation is kaning pag saka sa presyo sa bugas. I'm not following the news consistently, but diba nag import na gani ta og bugas? What might be the reason behind this shortage of rice supply, gi tuyo pud kaha ni sa uban big businesses (to hoard) kay against sila sa current admin or naa jud nagpa luyo ani? Its a fact nga wala man kaayo tay mga recent calamity nga niapekto og dako about rice plantation, naa pa man ghapon ta population sa existing farmers kay of course mao kaha ni bread and butter nila.

@bogo-ka..why do you consider my post as defending the current admin and blaming the negosyantes? nangutana lang ko based on what I observe, stating my opinion. It doesn't mean i'm in favor of the current admin either im right or wrong.. who cares anyway? Blaming someone does not solve the problem, instead accept it and do something about it? Maybe its better you recommend something we should do to atleast alleviate this hurdle that we're facing. Ha bogoka?

What does it even mean "we did little or nothing"? Does your news reporter bother to question this type of statement, its not even the answer, maayo untag nangutana paki explain.
    Last edited by spectrespook; 09-06-2018 at 05:33 PM.

Quote Originally Posted by Attorneybirdman View Post
    DA chief echoes Duterteā€™s statement: No rice shortage in PH | Inquirer News

Government denies this.

Not everything is a conspiracy "against the admin". Sometimes, incompetence is the best and most logical reason.
    Yes it could be, but how do we measure incompetence? Hopefully not based on the outcome lang. Maybe its best for us to share unsay mga diskarte ninyo para maka tipid or is there something we can do about this problem or what the admin and his economist/advisers should do?

I also observed na ga cge naman lang tag import, I think the current admin should do something to scale up export products or services. Lisud nang mag salig lang sa mga ofws

- - - Updated - - -

Quote Originally Posted by bogoooka310 View Post
    That is exactly the point. Mao na mismo ang giingon ni Salceda nga akong gi-quote sa akong previous post.

Ang ekonomista na sa current admin ang niangkon ana. But still, ni-post gihapon ka ani:

So that post above is an assertion even if you put a question mark at the end of it.

Wala gyud diay ka mobasa sa mga reply.

Let me quote Salceda again:

Di ba klaro kaayo sa last paragraph unsay gipasabot ni Salceda anang we did little or nothing ?
    And so be it!

Now what can you suggest the admin should do, or if you were in his shoes what you should do?

Quote Originally Posted by bogoooka310 View Post
    Kanang ingon ana nga mentality mao gyud ang babag sa kasolbaran sa problema.

Unya nangandoy pa ka nga mo-peak og mo-normalize ang inflation rate sa pinas? Pastilan!
    What kind of mentality are you talking about? So does it mean that you're better than me? Okay, let's not compare each other.. What kind of mentality should I possess, the kinda blaming someone for my troubles in life? The kinda always justifying something?

Blog Entries
    Quote Originally Posted by spectrespook View Post
    One of the biggest percentage to cause higher inflation is kaning pag saka sa presyo sa bugas. I'm not following the news consistently, but diba nag import na gani ta og bugas? What might be the reason behind this shortage of rice supply, gi tuyo pud kaha ni sa uban big businesses (to hoard) kay against sila sa current admin or naa jud nagpa luyo ani? Its a fact nga wala man kaayo tay mga recent calamity nga niapekto og dako about rice plantation, naa pa man ghapon ta population sa existing farmers kay of course mao kaha ni bread and butter nila.
    Naay nigawas nga news gahapon nga gi raid ang mga warehouses sa mga hoarders, nagkuyog ang DA si Pinol ug si Aquino sa NFA.

I don't know if apil ni sa pag paundang sa rice smuggling didto sa Zamboanga, Basilan, Sulu and Tawi-tawi ..

https://news.abs-cbn.com/news/09/02/...rice-smuggling

Barato man to sa una unya ang supply permanente kay kusog man ang smuggling...

According sa PSA ang nisaka ug maayo is Food Products and Alcohol sa karon nga period. According to interviews sa mga so-called experts I've heard sa news5, ang kaning pag saka karon is a multifaceted one. Walay usa ra ang basulon..

But if ako ang pangutan-on, akong basulon ang pikas political party. --- naa na puy masuko ani.. haha..

Bitaw, nag sugod ang problema ana kay wala na maka stock ug supply ang NFA, ang buying price daw sa NFA is at 17pesos per kilo, kaso ang mga local farmers natural dili na mobaligya sa NFA kay pwerte man pud baratoha, they would rather sell it to the commercial buyers or traders.

Dili pud nila mapasaka ang 17pesos even a centavo, kay ingon sa NFA council it would create a domino effect, kay ang palit pud daw sa traders or middlemen sa NFA would also escalate, say paliton sa traders ug 18 pesos, logistical costs, and other overheads would push the price higher inig abot na sa merkado.

Maong ang duda sa administration, we really don't have shortage, it is just the middlemen/traders who are hoarding rice just to take advantage of the rising rice prices. -- ang ilang action is basically to raid warehouses -- mao mabuhat nga immediate.

Ang next plan is to import or flood the market with cheap imported rice para ma ahat ang mga traders/middlemen to sell their hoard at a lower cost.

Well and good, however, ang mo suffer na pud is ang local farmers nato, kay mo compete naman pud ang cheap imported rice sa atong local farmers.

Hence, it comes full circle to the government, specifically, the NFA, Ang chairman sa NFA si Aquino, I don't know the full name, which I don't care much to research. , nag labad ang ulo ug unsaon pag convince sa NFA council, kay ang final approval is sa NFA council raman pud diay kung ganahan ka mag import ug rice. This eventually lead to the slow response sa kani nga prevailing problem.

Naay inquiry ngano man nga nag kaproblema man ta sa stocks sa NFA nga billions man ang budget nga gi approve ana every year. In fact, mas taas pa gani ang budget karon nga tuig.

Ang problema diay is since, 1990s or 80s pa ata, kay naay dakong utang ang NFA sa LandBank of the Philippines, and majority of the budget sa NFA rice, is going to Landbank as payment sa dugay na kaayo nga loan.

And all these, walay labot si Manny Pinol, because as I've read, ang NFA diay is dili under sa DA, naay council kaugalingon sila, mao ang NFA council.

I think gi take advantage ra gyud ni sa somebody.... which I don't know who.. but I'll blame it sa opposition because that is convenient.. hahaha..

Bitaw, gi take advantage ra gyud ni ang situation in order to create demand, para mo saka ang prices, and who would benefit sa saka sa prices? Middlemen , hoarders, traders...

and politically kinsay maka benefit sa ANY and all disruption or upset sa consumers? --- the opposition. if I have to point fingers I'll point it right back at them...

Bitaw oe haha, ma normalize ra tingale inig sulod sa cheap imported rice, which would take some time, ang concerns ra ani kay ang mga local poor farmers. Else, pugson sa government ang traders to sell their product at a lower price, or at the price, when they bought it, which I think ubos gyud.
    Last edited by firestarter; 09-07-2018 at 08:58 AM.

hope DA imports more cheap rice para ma saturate ang market with cheap rice. dili pud sayon ang logistics kay dali rapud mabukbok ang rice. hilig gyud ta pinoy kaon rice. napalpak gyud ang DA sa kani. na miscalculate sa DA ang produce sa mga pinoy farmers. mao to nagkulang gyud sa stock. gi interview ang BSP governor and they already give budget to DA for the importation pero somehow na delay. mao to naabtan sa kuwang stocks.tsk.tsk. hope DA learned its lesson.

Blog Entries
    Quote Originally Posted by spectrespook View Post
    @bogo-ka..why do you consider my post as defending the current admin and blaming the negosyantes? nangutana lang ko based on what I observe, stating my opinion. It doesn't mean i'm in favor of the current admin either im right or wrong.. who cares anyway? Blaming someone does not solve the problem, instead accept it and do something about it? Maybe its better you recommend something we should do to atleast alleviate this hurdle that we're facing. Ha bogoka?

What does it even mean "we did little or nothing"? Does your news reporter bother to question this type of statement, its not even the answer, maayo untag nangutana paki explain.
    Di na maayo tubayan nga poster bro, kay ika 100 nana ni nga account sigeg ka ban for being a jackass.
    Mo register na siya ug naay problema sa panggoberno, unya mag sigeg ug yawyaw bisan unsa nalang, mura ba kanang tawo nga kuwang sa pagtagad, nga mag sige lang saba2x para matagad, naa tingale problema pag kabata.. maong amo nalang na gipasagdan diri.
    Mahimo raman pud na siyang clown diri usahay, mahimuot nalang pud ko mag tanaw nga sigeg post, sigeg highlight2x ug bold, nangugat na tingale na nag sigeg post.. Kaso no one is taking him seriously..

Murag kanang bata ba nga gusto nang maulitawo, pero walay mo seryoso ug tagad, kay tanaw nimo murag spoiled brat nga ug unsay iyang gusto kinahanglan moto-o ug motaman ka. -- anyway explain ra kaayo ko.. hahahaha..

---

Balik ta inflation... I'll take my argument on the positive note nga ang kang Gloria sa una nag ka inflation pud siya ug 6.6, and media was all over it including the opposition, as if the world was ending. In a matter of 3 months na solve ra niya na curve down to bare minimums.

If you would notice, the media would always highlight nga it's a 9-YEAR LOW.... ngano diay ug 9 year low diha sa 9 years nimo i bench mark ang inflation?

Where we a country that only existed 9 years ago? If imo tanawon we have been through worse.

Blog Entries
    Quote Originally Posted by digitalsuperman View Post
    hope DA imports more cheap rice para ma saturate ang market with cheap rice. dili pud sayon ang logistics kay dali rapud mabukbok ang rice. hilig gyud ta pinoy kaon rice. napalpak gyud ang DA sa kani. na miscalculate sa DA ang produce sa mga pinoy farmers. mao to nagkulang gyud sa stock. gi interview ang BSP governor and they already give budget to DA for the importation pero somehow na delay. mao to naabtan sa kuwang stocks.tsk.tsk. hope DA learned its lesson.
    Mo insist man ang DA bro nga wala tay problema or shortage sa rice, it is just ang hoarders ang naay problema.

I don't know much ug asa kutob ang function sa DA, kung pwede bana sila mo sanction sa mga hoarders, dili mo baligya kay gi hoard para mo saka ang presyo inig baligya sa mga hoarders ngadto sa market.

Murag ingon ani ba, ang imong trabaho is to make sure there is adequate supply ug bread sa market. So you make preparation and plan for the raw materials aning bread. You estimated and reported, ok na, ready na tanan, nahatag na nako tanan avenue para maka himo na ug bread ang mga bakeshop.

Only to find out nga walay naghimo ug bread.. gi suta nimo, naay bread sila gipanghimo ang mga bakeshop pero dili sila mobaligya, kay ilang gi pugngan kay nag paabot sa pagsaka sa presyo.

Unsa may imong buhaton? Imo ba silang prisohon kay dili mo baligya?

Blog Entries
    Quote Originally Posted by Attorneybirdman View Post
    What are they doing about it?

To clarify. What are they doing that isnt being highlighted?
    Magpaabot ra ko bro ug unsay ilang action ana, kay sila man ang naa diha sa frontlines.

11.    Advertisement

Page 2 of 9 FirstFirst 12345 ... LastLast